مشاوره خانواده مشاوره خانواده .

مشاوره خانواده

روشهاي ايجاد انگيزه

روشهاي ايجاد انگيزه

انگيزه چيست ؟ تعريف انگيزه، در لغت به معناي علت و دليلي است كه شخصي را به كاري وادار مي كند و در اصطلاح به نيرويي اطلاق مي‏شود كه از درون فرد را به ‏سمت يك هدف سوق مي‏دهد.
چگونگي ايجاد انگيزه

به همين خاطر نيروي اراده عاملي ضروري براي دستيابي به موفقيت است و نااميدي و نبود انگيزه ممكن است شما را از رسيدن به اهدافتان بازدارد.

بسياري از مراجعينم بيان مي كنند كه با وجود مشكلات فراوان زندگي داشتن انگيزه و اميد امري غيرممكن است. به نظر شما اين حرف درست است؟
چگونه در خود انگيزه ايجاد كنيم

آيا واقعا داشتن انگيزه و اميد در زندگي تا به اين حد دشوار است؟ مسلما خير.

انگيزه چيست ؟ داشتن اميد و انگيزه در زندگي چيزي نيست كه ما بدون هيچ تلاش و شانسي بتوانيم آن را بدست بياوريم.

قطعا براي داشتن هر چيزي در زندگي بايد نهايت تلاشمان را بكنيم، بايد راه به دست آوردن آن را آموخت. انگيزه و اميدواري نيز از اين قاعده مستثني نيست.
چگونه انگيزه پيدا كنيم
يكي از نكات مهم كه بايد براي ايجاد و حفظ انگيزه به آن توجه بسياري داشت انجام كارهايي است كه به آن اشتياق و علاقه داريد. اگر در مورد كار و مسيري كه در زندگيتان طي مي كنيد شور و اشتياق فوق‌العاده‌اي داشته باشيد، هميشه براي انجام كارهايتان باانگيزه خواهيد بود و براي انجام مسئوليت‌ها و تكميل وظايفتان هر كاري كه از دستتان برمي‌آيد را انجام خواهيد داد.
چگونه انگيزه داشته باشيم
شما نبايد صبح ها افسرده و بي ميل از خواب بلند شويد. نبايد فردي هميشه خسته و اخمو باشيد و از كارهايي كه در طول روز مي كنيد نفرت داشته باشيد. شما نبايد تمام انرژي خود را صرف تحمل كردن رئيس و ديگر اطرافيانتان بكنيد. شما نبايد هر روز جمله «اين زندگي كردن نيست» را با خود تكرار كنيد.
چگونه با انگيزه شويم
شما بايد خوشحال باشيد كه باز صبح شده است. اشتياق و علاقه تان هر چيزي كه باشد، سرگرم آن شدن به شما انرژي مي­دهد و با انگيزه بيشتري هدفتان را دنبال كنيد. كاري كه برايتان مثل تفريح و سرگرمي است دوست داريد ساعت ها برايش وقت بگذاريد.
چگونه با انگيزه باشيم و بمانيم ؟
يك بار توماس اديسون گفت: من در تمام عمرم يك روز كاري هم نداشتم، همه اش تفريح و لذت بود. خيلي از انسانهاي موفق هم شبيه او هستند. براي همين اگر دنبال روياهايتان برويد، بقيه چيزها همگي سرجاي خودشان قرار مي گيرند. شايد وقتش رسيده كه بالاخره انتخاب كنيد؟
چگونه با انگيزه زندگي كنيم ؟

بياييد براي لحظه اي به زندگيتان نگاه كنيد. براي داشتن انگيزه در زندگي بايد هدفي را دنبال كنيد كه به آن علاقه مند باشيد شما بايد با علاقه كار كنيد. اگر كار روزمره تان شما را خسته كرده و هيچ علاقه اي به آن نداريد، وقتش است كه دنبال كاري برويد كه دوست داريد.

هيچكس نمي داند تا كي زنده است، پس چرا بايد در زندگي كارهايي را انجام دهيم كه از آن لذت نمي بريم؟
چگونه انگيزه خود را افزايش دهيم
يكي ديگر از راه هاي ايجاد انگيزه براي زندگي در نظر گرفتن موفقيت هاي هر چند كوچك و لذت بردن از آنهاست. يك دفتر تهيه كنيد و تمام موفقيت هاي قبلي زندگيتان، موفقيت هايي كه بعداً به آن دست پيدا مي كنيد و شادي هاي زندگيتان را در آن ثبت كنيد. گاهي وقت بگذاريد و نوشته هايتان را بخوانيد، اين مي تواند منبع انگيزه خوبي براي شما باشد.
چگونه انگيزه خود را حفظ كنيم ؟
هر رويايي كه در سر داريد احتمال اينكه افراد موفق در آن زمينه وجود داشته باشند زياد است. پس به دنبال افرادي باشيد كاري را كه مي خواهيد انجام دهيد را قبلا انجام دادند. اگر در اطرافتان نيست بدنبال آن در كتابها، فيلم هاي آموزشي و يا وب سايت هاي شخصي بگرديد و از اشتباهات، شكست ها و پيروزي هاي آنها استفاده كنيد.
چگونه انگيزه خود را تقويت كنيم
اينكه ديگران هم همين راه را رفته باشند و به موفقيت رسيده باشند به شما انگيزه زيادي مي دهد. مثلاً فردي تعريف مي كرد همسرم به بيماري سرطان مبتلا شد. با اينكه در ابتدا از لحاظ روحي ضربه شديد خورد اما بعد از مدتي گفت: «من فلاني را كه قبلاً سرطان داشت اما الان خوب شده تجسم مي كنم. او توانست از پس اين بيماري بر بيايد بنابراين من هم مي توانم.» او با اين روش انگيزه و اميد خود را براي مبارزه با بيماري اش چندين برابر كرد.
چگونه انگيزه خود را بالا ببريم
اهميتي ندارد كه چقدر منطقي و روشنفكر باشيد، شما نمي توانيد مدام و پشت سر هم تصميم بگيريد. در اين وضعيت هر چه انتخاب هاي پيش روي شما بيشتر باشد، انجام آنها توسط مغز مشكل تر مي شود و گاهي مغز به دنبال يك راه فرار (در رفتن از زير كار) خواهد گشت چيزي كه آن را بي ميلي براي انجام كار مي دانيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۲۲:۵۵ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :